Saturday, March 7, 2015

UTAMA & SENSASI

70
BAGI yang pernah menghuni kota New York, Nathan's Famous adalah jenama makanan yang tidak asing buat mereka. Signature bagi jenama ini adalah hot dog yang...

143
DALAM mesyuarat Jemaah Menteri pada 4 Mac 2015, Jemaah Menteri telah diberikan taklimat oleh 1MDB dan firma auditnya Deloitte berhubung beberapa dakwaan yang dibuat...

196
NAMPAKNYA penjelasan berhubung status percintaan antara aktres Tasha Shilla dan peninju Muay Thai, Hans Wong masih gagal dirungkai. Ini kerana ketika diajukan soalan tersebut kepada empunya...

270
GAMBAR HIASAN KONTROVERSI membabitkan dua figura yang disegani dalam hal ehwal Islam iaitu Datuk Mohd Kazim Elias dan Datuk Dr. Asri Zainul Abidin nampaknya makin berlanjutan. Puncanya,...

342
Pemandangan kompleks penjara Al-Hair dekat Riyadh dari udara, pusat tahanan pengganas paling besar di Arab Saudi. RIYADH — Meskipun dilengkapi puluhan pengawal bersenjata berat automatik,...

191
MENERUSI satu kajian yang dijalankan oleh pakar pemakanan di Singapura, penggunaan chopstick ketika memakan nasi didapati salah satu cara paling berkesan untuk mengurangkan tahap gula...

198
KUALA LUMPUR – Sebanyak 25 syarikat pengeluar ais dikenakan denda antara RM1,200 hingga RM106,000 oleh Suruhanjaya Persaingan Malaysia (MyCC) kerana berpakat menetapkan harga jualan...

196
KUALA LUMPUR - Penasihat DAP, Lim Kit Siang mendakwa Ahli Jawatankuasa PAS Pusat, Dr. Dzulkefly Ahmad dipukul oleh ejen provokasi UMNO. BACA: Pergaduhan Dalaman PAS Punca...

211
KUALA LUMPUR - Perbicaraan ke atas Vivian Lee, bekas teman wanita penulis blog kontroversi, Alvin Tan yang menghadapi pertuduhan mempersenda umat Islam dan bulan...

214
PERHIMPUNAN #KitaLawan yang dirancang untuk diadakan di hadapan pusat beli belah Sogo esok, mula menunjukkan tanda-tanda tidak mendapat sokongan sepenuhnya dari komponen Pakatan Rakyat...

250
BELUM dapat dipastikan sejauh mana kebenaran berita ini tapi menerusi Astro Gempak dikhabarkan pelakon cantik manis, Erin Malek kini hamil cahaya mata sulung hasil perkahwinan...

203
MAJLIS Fatwa Kebangsaan memutuskan, hukum pelaksanaan Cukai Barangan dan Perkhidmatan (GST) yang akan mula berkuatkuasa di Malaysia April depan adalah HARUS. Keputusan yang diumumkan di laman web www.e-fatwa.gov.my pada...

209
Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak, atas kapasiti peribadinya, telah memfailkan saman fitnah terhadap Anggota Parlimen Petaling Jaya Utara Tony Pua Kiam Wee...

466
SELAIN menjadi gelanggang untuk tampil glamor dengan leretan gaun dan persalinan anggun, pertunjukan fesyen juga merupakan medan golongan selebriti untuk berlumba siapa tampil paling 'meletop'. Ketika pertunjukan...

220
ENGGAN dirinya dikaitkan dengan mana-mana lelaki, Erra Fazira akhirnya membuka mulut mengakui dirinya sudah mempunyai teman istimewa. Walaupun terbuka mengakui sudah berpunya, namun Erra masih...

230
KAKAK kepada juruterbang MH370 Kapten Zaharie Ahmad Shah meminta semua pihak berhenti membuat spekulasi dengan menyalahkan adiknya berhubung misteri kehilangan pesawat terbabit. Sakinab Shah berkata,...

339
PERGH.. ini pengakuan berani mati Ayda Jebat terhadap hero gandingannya dalam drama bersiri popular, Rindu Awak 200 Peratus, Zul Ariffin! Tapi jangan cepat salah sangka,...

410
TAK padan masih bersekolah, seorang murid bertindak biadab apabila menghantar mesej berbaur lucah kepada guru sendiri. Melalui satu screen captured yang tersebar, murid terbabit yang dipanggil Danial,...

267
KUALA SELANGOR - Dek istimewanya ikan sembilang atau nama saintifiknya "Plotosus sp" di kawasan ini, hinggakan ia diangkat sebagai nama kampung oleh penduduk setempat. Menjadi...

317
PELAKON Benjy yang sebelum ini pernah ditahan kerana kesalahan berkaitan bahan terlarang, kali ini dicekup buat kali ketiga atas kesalahan memiliki dadah jenis Syabu. Benjy atau...

287
PEJAM celik, pejam celik.. kehilangan penuh tanda tanya pesawat milik Malaysia Airlines (MAS) MH370 hampir menjangkau usia setahun pada 8 Mac depan. Masih terngiang-ngiang hiba tangis...

286
SINGAPURA – Biarpun ramai peniaga mengeluh mereka kerugian besar ekoran pelanggan Malaysia enggan membeli barangan akibat matawang dollar Singapura terlalu ‘kuat’ di pasaran global,...

289
GAMBAR seekor kucing hitam kaku di jalanan selepas ditikam dengan pisau oleh individu tidak bertanggungjawab kini tersebar di laman sosial sekaligus mengundang kutukan masyarakat. Apalah...

336
PELAWAK Fad Bocey mendedahkan, dia bakal menamatkan zaman bujangnya 14 Mac ini dengan seorang gadis kelahiran Kedah dikenali sebagai Nur Syahirah A. Rahman, 21. Majlis...

285
ALOR SETAR - Seorang kanak-kanak lelaki berusia lapan tahun maut dipercayai terkena renjatan elektrik ketika cuba mengecas bateri motosikal mini milik abangnya. Dalam kejadian kira-kira...

252
KUALA LUMPUR - Pada Ahad genaplah setahun kehilangan misteri pesawat Malaysia Airlines MH370 namun ia tetap menjadi topik perbualan di seantero dunia, baik di...

294
MELAKA -Biarpun dikelilingi kekotoran dan bau busuk sampah-sarap, seorang warga emas dari Indonesia yang berstatus penduduk tetap (PR) sanggup tidur di atas longgokan sampah...

320
LOS ANGELES - Pelakon filem Indiana Jones, Harrison Ford, 72, cedera parah selepas kapal terbang kecil miliknya terhempas di padang golf dekat Los Angeles,...

388
KUALA LUMPUR - Mufti Perlis, Datuk Dr. Asri Zainul Abidin mahu mengemukakan lebih banyak bukti mengenai hadis-hadis palsu yang pernah dikemukakan oleh penceramah popular,...

457
INDIA – Kejadian ini bukan lakonan tetapi benar-benar berlaku dan ia amat mengejutkan apabila orang ramai melaksanakan undang-undang rimba bagi menghukum seorang lelaki yang...

488
LOS ANGELES – Percayakan anda jika dikatakan bahawa wanita ini, Sarah Stage sedang mengandung. Gambar berkenaan menunjukkan dia sedang mengandung sebulan dan enam bulan. Namun...

292
INDIA – Seorang wanita yang pernah cuba membunuh diri, kini menjadi manusia paling gembira di dunia selepas tumor seberat 17 kilogram yang menyamai berat...

496
BALING - Walaupun anak kesayangannya berada jauh di bumi bergolak Syria, ia tidak menghalang Ahmad Hussin mengharapkan berlakunya keajaiban suatu hari nanti bahawa anaknya...

520
EDY Hardjo, seorang jurufoto yang namanya kian menaik dalam arena fotografi telah membuktikan mainan aksi figura adiwira bukan hanya untuk kanak-kanak. Baru-baru ini, beliau telah menghasilkan...

634
MESTI semua orang pernah tengok pertunjukan fesyen kan? Cakap sahaja pertunjukan fesyen sudah semestinya anda bayangkan pentas 'runway' yang gah serta dihiasi lampu berwarna-warni bersama audio yang...

603
BELUM pun surut konflik Shila Amzah dengan beberapa wartawan hiburan tempatan, timbul pula berita kurang enak mengenai pelantun Patah Seribu ini. Secara tiba-tiba khabar angin...

256
KOTA BHARU - Naib Presiden Umno Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi berkata serangan ke atas 1Malaysia Development Bhd (1MDB) didorong pihak tertentu yang...

453
AKSI seekor anak kucing siam mendapat perhatian orang ramai apabila kucing itu hanya mahu minum susu dalam botol. Pelik tapi itulah hakikatnya, kucing itu benar-benar minum susu...

694
KUALA LUMPUR - Pementasan teater Baik Punya Cilok yang bakal dipentaskan di pentas berprestij Istana Budaya bulan hadapan menjadi penamat kepada perselisihan faham bertahun...

665
PASANGAN selebriti paling popular, Zain Saidin dan Rozita Che Wan telah selamat pulang daripada mengerjakan umrah hari ini. Apa yang membuatkan kami terkejut campur gembira, Rozita...

669
COMEL! Video aksi seorang bayi menganggu ibunya melakukan kerja ini sangat mencuit hati ramai orang terutamanya kaum wanita. Bermacam-macam cara dilakukan si kecil untuk mendapatkan perhatian...

530
SEORANG pengguna Facebook menerima reaksi bercampur daripada pelbagai pihak apabila memuat naik gambar kubur berwarna merah jambu disertakan dengan status 'iklan rekaan kubur'. Bersama gambar kubur yang dihias...

654
IPOH - Pendakwah terkenal Datuk Mohamad Kazim Elias hari ini menyifatkan tindakan Mufti Perlis Profesor Madya Datuk Dr Mohd Asri Zainul Abidin yang tidak...

466
NIAT seorang lelaki ingin mendapatkan wang dengan cara mudah iaitu mencuri, tidak kesampaian apabila dia telah dicekup oleh orang awam dalam kejadian jam 11...

523
PENYANYI Kaka Azraff menerima kritikan hebat daripada 'keyboard warrior' apabila disamakan dengan lembu selepas memuat naik foto mengenakan cincin hidung. Geram dengan komen diterima, Kaka atau...

697
SEKEPING surat daripada Jabatan Mufti Perlis berkenaan penganjuran forum agama yang tersebar kini menjadi viral dan hangat diperkatakan. Surat yang ditandatangani Dr. Maza. Surat yang mengejutkan ramai...

581
SAYU apabila membaca luahan hati seorang pesakit di Institut Kanser Negara, Putrajaya yang didakwa dilayan seperti banduan apabila melibatkan isu makanan. Apa yang dapat dikatakan, jika...

566
KESELURUHAN badan kereta berkecai dan remuk teruk! Seorang lelaki bagaimanapun terselamat, meskipun kereta yang dipandu terputus dua selepas melanggar pembahagi jalan dan tiang lampu dalam kejadian...

430
SEBUAH sekolah rendah didakwa mengeluarkan kerja sekolah yang mengandungi soalan berkaitan kumpulan pengganas. Menurut laporan portal Mirror.co.uk yang memetik laporan Daily Record, Majlis Lanarkshire North...

589
"KEMBALILAH ke jalan Allah SWT..." Itu antara nasihat dirakam daripada seorang nenek ketika 'sekolahkan' beberapa anggota militan IS dalam sebuah kereta. Dalam video berkenaan, nenek tersebut memetik...

656
DUA warga Malaysia yang terlibat dengan kumpulan militan IS dan muncul dalam rakaman video penggal kepala seorang rakyat Syria telah dikenal pasti. Dua pemuda terbabit dikenali sebagai...

929
CHINA – Mengejutkan. Seorang remaja berusia 16 tahun menjadi mangsa buli enam remaja perempuan yang lain di sebuah sekolah dalam kes yang mengejutkan penduduk...

SILA KLIK DI SINI

138
KUALA LUMPUR - Tindakan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak yang mengarahkan Ketua Audit Negara meneliti secara bebas akaun 1Malaysia Development Berhad (1MDB)...
klik disini 2 boh
Gaya Memandu ‘Terhebat’.. Hanya Di Malaysia! Tudiaa... Drama Cinta Tiga Segi Di Taman Selamba Je Lelaki Ni Pukul Awek Sendiri Ditetak Kat Panggung Wayang Di Klang! Sharifah Sakinah Malukan Lelaki Klip Lucah Remaja Melayu Lepas Balik Kelab Shila Amzah Mengajuk Ibunya... Comel

Custom Search

GADJET

220
BELUM pun kad micro-SD 128GB menjadi standard, Sandisk telah mengeluarkan kad micro dengan kapasiti lebih besar. Bersempena acara MWC 2015, kad microSD terbaru keluaran Sandisk ini...

SUKAN

79
LONDON - Peminat Chelsea sekali lagi didakwa terbabit mencetuskan isu perkauman, menurut laporan yang dikeluarkan media Britain, semalam. Belumpun selesai isu sama di Paris, rakaman...